Wednesday 27 June 2012

Senarai Hitam Produk Penurunan Berat Badan

Produk yang mengurangkan kelaparan, diuretik, dan makanan tambahan: dalam usaha mereka untuk mengurangkan berat badan, ramai wanita menggunakan jenis pil penurunan berat badan ini tanpa berunding dengan doktor dan tanpa mengetahui bahawa mereka mendedahkan diri mereka kepada beberapa risiko, yang mungkin bahkan kematian.
Berikut adalah senarai hitam produk penurunan berat badan yang harus dielakkan!

1. Produk berdasarkan Aristolochia Fangchi: beratus-ratus kes-kes yang serius!
Premium Beautiful
Produk herba yang berasal dari tumbuhan
Seperti yang mereka alami, kita cenderung untuk mempercayai bahawa tumbuh-tumbuhan tidak boleh menjadi berbahaya. Ia adalah sikap yang salah, yang boleh membawa kepada kematian. Hasilnya penggunaan tumbuhan Cina, dua orang wanita meninggal dunia di Perancis pada tahun 2000 dan 2001 dan 100kes-kes kegagalan buah pinggang telah didiagnosis di Belgium. tumbuhan ini sangat toksik untuk buah pinggang, yang dilarang di kebanyakan negeri. Masalahnya ialah bahawa tiada siapa yang boleh menghentikan jualan di Internet ...

2.  Best Life, Sibutral: pil yang boleh membunuh!

Pada tahun 2008, seorang wanita meninggal dunia kerana pil Best Life. Kedua-dua jenama mengandungi sibutramin, molekul yang menyebabkan kehilangan berat badan, tetapi juga meningkatkan tekanan darah, yang membawa kepada tachycardia, sakit kepala, dan berdebar-debar. Di Itali, produk-produk ini adalah dilarang selepas 2kematian pada tahun 2002. bahan ini juga didapati di Venom Hyperdrive 3.0.

3. Perhatian kepada diuretik!

Sebagaimana ia membantu penyingkiran air dari badan, diuretik dianggap berkesan dalam perjuangan dengan berat berlebihan. Malah, mereka tidak mempunyai sebarang kesan ke atas pembakaran lemak dan boleh menyebabkan kekurangan nutrien, terutamanya kalium (yang menjejaskan rentak jantung)Mereka juga memberi kesan negatif fungsi buah pinggang dan boleh bertanggungjawab di atas kegagalan buah pinggang. Sentiasa tanya doktor anda!

4. Super Slim: amphetamine yang mengurangkan kelaparan

Anorex, Super Slim, Moderatan, Dinintel, Fenproporex Deglaudel, Incital semua produk amphetamine yang mengurangkan kelaparan, dilarang di banyak negara Bagaimanapun, bahan itu ditemui dalam produk penurunan berat badan dijual di Internet, di bawah pelbagai nama: amfepramona, clobenzorex,fenproporex dan mefenorex. Mengapa ia merbahaya? Ia membawa kepada hipertensi pulmonari primitif, kesan kardiovaskular yang serius dan risiko ketagihan dan penyalahgunaan.

5. Ephedra: sama sekali diharamkan!

Premium Beautiful
Tumbuhan ephedrine (Ma Huang) yang
terdapat di China
"Kuasa Haba": Tidakkah nama ini memberitahu anda apa-apa? produk penurunan berat badan ini, yang dijual secara haram di Internet, mengandungi ephedrine (bahan yang diekstrak daripada tumbuhan ephedrine), yang menyebabkan gangguan jantung yang serius (yang meningkatkan tekanan dan aliran darah), yang kadangkala menyebabkan kematian. Ephedra atau Ma Huang mewakili kilang yang sama di bawah nama yang berbeza Baca dengan teliti label produk!

6. Alli dan Xenical: kesan sampingan

Premium Beautiful
Alli/Xenical/Orlistat: Serious side effects
Seriously hurt by weight loss
medicine Xenical
Orlistat: nama yang mungkin tidak memberitahu anda apa-apa? dan lagi, ia adalah mengenai molekul yang terkandung oleh Alli dan Xenical, digunakan terhadap penyakit obesiti. Bahan ini mengurangkan penyerapan lemak ke dalam badan, membawa kepada cirit-birit, mengurangkan penyerapan bahan larut seperti vitamin A, D, E, dan K dan meningkatkan kehilangan nutrien

7. Ekstrak Tiroid: lupakan tentangnya!

Pada tahun 2006, 15 orang yang telah memakan pil penurunan berat badan berdasarkan ekstrak tiroid telah dimasukkan ke hospital di Paris. Salah seorang daripada mereka meninggal dunia Hari ini, ekstrak tiroid diharamkan di Perancis. Namun ia tersedia dijual di Internet, Risiko sakit jantung adalah tinggi kerana hormon tiroid kekal menyebabkan jantung berdenyut di 110-120kali, dan tidak 70-80, seperti biasa yang seharusnya.

8. Makanan tambahan: terlalu sedikit dikawal

Makanan tambahan (vitamin, mineral) adalah bukan dadah, ini bermaksud kawalan penggunaannya dan kemasukannya adalah terlalu sedikit. Tiada siapa yang melarang anda dari mengambilnya, tetapi kebanyakan orang menyarankan anda mengambilnya secara sederhana dan membeli suppliment yang mahal. Namun sesungguhnya, kaedah pengambilan dan harga yang mahal tidak menjamin anda bebas dari sebarang risiko.


9. Acomplia: risiko kemurungan

Acomplia, ubat anti-obesiti mengandungi rimonabant sebagai bahan aktif, yang menyebabkan kemurungan pada orang yang mempunyai sejarah psikiatri. Ia boleh dibeli dari Internet

10. Jangan menggabungkan produk!

Adakah anda fikir bahawa dengan mencampurkan beberapa produk atau pil akan mempercepatkan proses penurunan berat badan anda. Ia adalah sama sekali dilarang untuk melakukan tanpa meminta nasihat doktor. Kombinasi pil dan produk boleh membunuh! Juga, jika anda menggandakan dos pil penurunan berat badan, anda akan terdedah kepada kesan sampingan yang serius

11. Senarai hitam pil penurunan berat badan AS

Premium Beautiful
Fatloos Slimming yang di blacklist
oleh FDA
FDA (Food and Drug Administration published in December 2008 the list of weight loss pills that contain undeclared pharmaceutical substances (sibutramina, rimonabant, phenytoin, fenolftaleina) with high risk for health (heart injury). These are: Fatloss Slimming, 2 Day Diet, 3x Slimming Power, Japan Lingzhi 24 Hours Diet, 5x Imelda Perfect Slimming, 3 Day Diet, 7 Day Herbal Slim, 8 Factor Diet, 7 Diet Day/Night Formula, 999 Fitness Essence. (gambar produk boleh search kat google image ye)

Ralat: Untuk senarai produk di Malaysia, nanti saya update pada post yang akan datang.


12. Jangan membeli pil penurunan berat badan dari Internet!

Ia adalah dilarang sama sekali untuk membeli apa-apa pil dari Internet  kerana ia tidak diperiksa dan tiada jaminan tentang bahan yang terkandung, sama seperti yang dijual di farmasi Terdapat risiko serius bahawa ia mengandungi bahan toksik untuk badan, terutama bagi buah pinggang dan hati Kesimpulan: sentiasa membeli dari farmasi, dan tidak tanpa nasihat perubatan!


Premium Beautiful
Gagal merancang adalah
Merancang kegagalan







Premium Beautiful

No comments:

Post a Comment