Friday 15 June 2012

Perubatan Alternatif Cahaya Inframerah Jauh


Jarak gelombang Inframerah Jauh berada di bawah cahaya merah (yang nampak) dalam spektrum elektromagnet (mengapa ia dipanggil -Infra). Pada peringkat molekul, cahaya Inframerah Jauh mengenakan kesan putaran dan getaran yang kukuh yang secara biologi memberi manfaat.
Premium Beautiful
Alternatif Medicine: The Definitive Guide
2nd Edition

Walaupun gelombang cahaya Inframerah Jauh mengambil masa yang terlalu lama untuk dikesan oleh mata kasar, namun kita boleh merasai tenaganya yang lembut, kepanasan cahayanya, yang boleh menembusi sehingga [3.5] inci di bawah kulit. Antara manfaat penyembuhan FIR adalah keupayaan untuk merangsang keradangan, yang mana memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh (seperti otot yang tertarik).

Cahaya Inframerah Jauh juga mampu meningkatkan fungsi sel darah putih, seterusnya meningkatkan tindak balas imun dan menghapuskan patogen asing dan bahan buangan sel dalam badan. Manfaat tambahan FIR termasuk keupayaan untuk merangsang yang hipotalamus, yang mengawal pengeluaran neurochemicals, yang akan terlibat dalam proses biologi seperti tidur, mood, perasaan sakit dan tekanan darah; meningkatkan penghantaranoksigen dan nutrien ke kawasan tisu lembut badan danmembuang toksin terkumpuldengan meningkatkan kitaran limfa.







Premium Beautiful

No comments:

Post a Comment