Sunday 17 June 2012

Nomophobia melanda

Ingat dulu saya pernah sedikit cerita penyakit baru yang disebut "nomophobia"?
Kali ni saya pula yang kene.. Hadoi..

Premium Beautiful


Masalah yang saya hadapi adalah Samsung Note saya tak dapat detect SD Card. Walaupun phone function masih cam biasa (sbb kebanyakan file saya save kat Internal Memory Card). Tapi rasa cam tak best je bila phone takleh detect cip tu.

Premium Beautiful
Inilah Galaxy Note .. tapi ni bukan saya punyer la.

So, petang tadi saya gi balik kat kedai phone tempat saya beli (masih under warranty) suruh dia check nape jd camtu.

Tokey pun buka la phone, pastu try insert SD Card lain, pun tak leh detect gak. "Alamak.. cam phone saya yang berproblem, bukan SD Card tu.." Pastu tokey tu test plak SD Card saya pada Laptop nyer. OK jer leh baca.. "Lagi la nampak phone saya yang problem.."

Kendian tokey reset phone saya.. dalam 45 minit. Keputusan yang diperolehi memang confirm phone saya yang bermasalah. So, tokey cadangkan hantar repair ke service center.

No choice, so agree je la. Pastu saya tanya bila akan siap? Sambil tersenyum... "3 minggu, paling cepat 2 minggu" jawab tokey kedai.. Alamak lagi... 3 minggu!! dia bagi phone ganti, sekali Nokia 2760 da.. hampeh.

premium beautiful - N2760


Malam ni jer dah terasa bosan dengan nokia ni. Nak layan FB dan online pun tak leh. Kene la saya share Laptop ni dengan family. Hadoi.. kene ambil turn la pulak. Mana tak nya, Zulaikha yang umur 5 tahun pun nak guna laptop ni layan youtube, Tab sendiri ada, tapi tak rajin nak charge bateri.. selalu jer cakap minyak habis..

Oh 3 minggu.. lamanya....







No comments:

Post a Comment