Wednesday 27 June 2012

June; bulan yang memenatkan..

More then 10 days saya tak update blog... tu la bila kesibukan melanda. Within this month, dah tiga kali ulang alik ke Kelantan.. dan akhirnya, Alhamdulillah, selesai sudah urusan pembelian tanah, berkat usaha bisness Premium Beautiful.

Actualy, tanah tu luas la juga, dan harganya melebihi kemampuan, so further discussion dengan parent, dorang agree bayar/beli separuh tanah tu, dan saya pula yang separuh lagi. Sakarang hanya tunggu process pertukaran nama dan pengeluaran geran tanah yang baru.

Alhamdulillah, rumah baru di Shah Alam dijangka boleh diduduki bulan August (yg ni stock nak buat sewa kat orang) dan tanah di Kelantan insyaAllah leh kuar pada bulan July.

Kalau harapkan pendapatan suami yang bekerja seorang diri mencari rezeki, mungkin kami tak mampu miliki aset-aset macam sekarang ni.

Cadangan masa depan adalah sewakan rumah yang kami duduki sekarang (di Klang) dan rumah di Shah Alam, kendian balik ke Kelantan setelah rumah siap dibina di tanah yang baru dibeli. Dah tua nanti, menetap di Kelantan, suasana kampung. tenang dan mendamaikan. Best tak plan saya.

Korang pun mesti ada plan sendiri, plan persaraan awal ker, dah bersara nak habiskan sisa hidup di mana, tabung pendidikan untuk anak-anak... Plan/ perancangan mesti la dengan apa yang ada di tangan (macam blog header dieana). Dan mestilah bukan yang kita angan-angankan.

Dan setiap rancangan mesti perlukan kewangan. So, kalau korang nak menjana kewangan yang lebih, why not korang contact Dieana, saya akan ajar camner nak jana pendapatan yang lebih dengan menjadi usahawan Premium Beautiful.

Memang best...



No comments:

Post a Comment