Thursday 3 May 2012

Perbandingan Kaedah Membentuk Badan


PEMBEDAHAN
Ramai yang terhasut dengan kaedah baru membentuk tubuh yang dikatakan sangat cepat itu Pembedahan Sedut Lemak

Pembedahan sedut lemak adalah asas dalam pengurusan pembedahan kontur tubuh. Ia sebenarnya memulakan era baru pembedahan plastik yang lebih bersifat minimally invasive dengan parut pembedahan yang kecil. Justeru sedut lemak digunakan untuk membetulkan kebanyakan masalah kontur tubuh.

Taburan lemak pada tubuh wanita dan lelaki juga berbeza-beza (sex-specific fat distribution). Secara purata, perempuan lebih banyak lemak dan ia ditunjukkan menerusi gynoid pattern collection, iaitu tertumpu di paha, punggung, pinggul dan dada. Lelaki pula, lemak terbentuk di android pattern collection yang tertumpu di perut dan dada.

Kaedah sedut lemak mungkin prosedur kecantikan paling popular selepas botox. Walaupun diakui boleh mengecilkan, merampingkan dan membetulkan masalah kontur tubuh di perut, dalam dan luar paha (saddle bags), lengan dan pinggang, ia dianggap oleh beberapa pihak sebagai bukan rawatan terbaik untuk selulit.

Kalori yang bertukar menjadi lemak dan berada dalam lapisan dalam kulit sukar dibuang sepenuhnya menerusi pembedahan. Sedut lemak juga menelan belanja yang besar dan ia hanya untuk mereka yang sihat.

Kesan sampingan:
  • Lebam-lebam di kawasan pembedahan dan kadang kala bengkak.
  • Kesakitan seolah-olah ditumbuk beberapa kali.
  • Hilang deria sentuhan pada kawasan yang dibedah.

Sesal dahulu pendapatan..

Komplikasi:
  • Kulit yang menggeleber atau permukaan kulit yang tidak sekata.
  • Allergi kepada alat atau ubatan yang digunakan semasa pembedahan.
  • Jangkitan kuman pada tempat yang di bedah.
  • Kulit yang mati atau necrosis.
  • Embolism : lemak yang cair mungkin akan masuk kesaluran darah dan di bawa ke tempat lain yang memungkinkan kemudaratan.
  • Tercucuk organ dalaman.
  • Ketidakseimbangan elektrolit. Ini terjadi akibat cecair yang dimasukkan berlebihan.


SENAMAN
Memerlukan keazaman dan kesungguhan yang tinggi. Juga perlu mendisiplinkan diri menetapkan masa untuk bersenam setiap hari. Pergerakan kita setiap hari juga adalah senaman, namun ia sekadar cukup untuk membakar kalori yang diambil pada hari tersebut tetapi tidak kalori yang telah berubah kepada lemak.

Masa yang diperlukan untuk melihatkan hasil juga adalah panjang bergantung kepada jenis senaman yang dilakukan.

Playstation move - ni pun salah satu senaman

Senaman sendirian adalah murah tetapi hasilnya tak menentu malah boleh menyebabkan  kecederaan berbanding jika kita melantik penasihat senaman yang melibatkan kos yang agak tinggi



PIL KURUS
Memakan pil menguruskan badan adalah berisiko. Tubuh badan manusia adalah berbeza antara setiap manusia dengan keperluan yang berbeza. Setiap pil yang dimakan akan meninggal kesan sampingan kerana setiap yang kita makan akan menjadi darah dan daging. (walaupun ada iklan di TV yg mengatakan pil mereka tidak meninggalkan kesan)

Bergantung kepada kondisi badan, ada yang memberi kesan segera, lambat dan ada juga yang tidak memberi apa-apa kesan. Apatah lagi jika pemakanan diet sihat tidak diamalkan.

Bagi yang berdisiplin, kosnya adalah tinggi kerana pil menguruskan badan tidaklah murah. Anda boleh membuat tinjauan sendiri. Manakala bagi yang tidak berdisiplin, tidak mengawal pemakanan seharian, kos nya akan lebih tinggi kerana lebih banyak pil yang perlu dibeli dan dimakan... ini akan meningkatkan lagi risiko kesan sampingannya. Apatah lagi, pil yang dibeli mempunyai tarikh luput (expired date).

Jenis-jenis Narkoba - bahan terlarang yang digunakan pada
Pil Kurus (Awas!! jgn tertipu dengan hasilnya. Tetapi
selidik dahulu kesan sampingannya


PREMIUM BEAUTIFUL
Anda hanya membelinya sekali seumur hidup kerana lifetime warranty nya memberi jaminan setiap PB yang rosak akan dibaiki.

Anda tidak perlu bersenam kerana teknologi FIR nya mampu membakar 7200 Kalori selama 8 jam [Kalori vs Premium Beautiful]. Apa yang anda perlu lakukan adalah memakainya sebelum waktu kerja dan membukanya selepas waktu kerja (waktu kerja di Malaysia melebihi 8 jam sehari). MUDAHKAN!

Kesannya serta-merta, kerana ia adalah pakaian pembentukan badan (30% kecantikan) dan tanpa sebarang risiko kerana perubatan (70% kesihatan) adalah dari luaran, tidak secara pemakanan.





Sesal dahulu pendapatan, kerana memiliki Premium Beautiful tidak akan mendatangkan sesalan.
Call Dea di 013-3137672 untuk keterangan lanjut


2 comments:

  1. terjumpa info ni, tentang pemindahan lemak… sharing is caring :) - Pemindahan Lemak Tiada Risiko Penolakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMINDAHAN lemak utk tujuan kosmetik(muka)mmg tiada penolakan.Tetapi tidak PEMBEDAHAN SEDUT LEMAK utk masalah Obesiti. Lemak yg disedut utk top-up ke muka adalah pada jumlah sedikit setelah lemak diurai menjadi cecair. Tetapi lemak yang disedut untuk dibuang utk reduce malasah obesiti adalah byk.. untuk dibuang dan bukan utk di top-up.

      Belon berisi air sampai nk pecah, bila ditebuk lubang, anda akan lihat belon tersebut mengendur dan leh nampak stretch mark. contoh sedut air pada belon..

      Delete