Sunday 13 May 2012

Menurunkan Berat Badan; Kesilapan yang Sering Dilakukan Oleh Wanita


Ia bukanlah lagi rahsia bahawa wanita menurunkan berat badan berbeza daripada lelaki. Malangnya, ramai wanita pergi untuk mengurangkan berat badan dengan cara yang salah, berikutan rancangan diet dan senaman yang belum disesuaikan kepada keperluan khusus mereka. Penurunan berat badan untuk wanita perlu didekati dengan cara yang tertentu, dan kesilapan mudah boleh menyebabkan matlamat menurunkan berat badan gagal dicapai.

Antara kesilapan menurunkan berat badan yang biasa berlaku termasuk:


  • Mengandaikan semua diet adalah sama. Tiap-tiap badan adalah unik, maka, diet yang membantu rakan anda menurunkan berat badannya tidak semestinya berkesan untuk menurunkan berat badnan anda. Adalah penting untuk mencari diet yang menangani keperluan penurunan berat badan khusus anda, sihat dan seimbang, dan yang boleh diikuti jangka panjang. Berdiet bukan rahsia menurunkan berat badan, tetapi mengubah tabiat makan anda!
  • Kurangkan makan untuk menurunkan berat badan. Kebanyakan pakar penurunan berat badan akan meminta anda supaya MAKAN LEBIH semasa program menurunkan berat badan. Rahsianya adalah makan dengan betul dan makan makanan yang dengan jumlah yang kecil tetapi kerap. Melangkau waktu makan dan makan makan tengah hari atau makan malam yang banyak boleh menyumbang kepada pertambahan berat badan.
  • Anda tidak perlu bersenam ketika cuba untuk menurunkan berat badan selagi anda berdiet.
  • Mengidam tanpa kawalan. Wanita secara semulajadi mengidamkan makanan yang mempunyai lemak yang lebih tinggi dan kandungan gula daripada lelaki, jadi adalah penting untuk boleh mengawal ketagihan anda dan makan gula-gula secara sederhana.
  • Cuba untuk menurunkan berat badan dengan cepat. Badan kalau nak naik memang cepat, tetapi untuk turun adalah lambat. Tiada diet yang ajaib atau pil diet dipasaran yang akan membantu anda secara efektif menurunkan berat badan dengan cepat. Memang benar bahawa sesetengah mungkin menurunkan berat badan dengan cepat seperti berpuasa, namun kekerapan berpuasa atau menahan makan akan menyebabkan anda jatuh sakit. Ambil masa anda untuk melihat hasil penurunan berat badan anda supaya ia menjadi suatu kenangan yang boleh dibanggakan!!


Wanita tidak seharusnya bertungkus-lumus menurunkan berat badan. Dengan mengambil kira kesilapan yang biasa berlaku, dan tip menurunkan berat badan dengan mengenakan PREMIUM BEATUFUL yang sangat mudah, Anda mampu menurunkan berat badan dan kekal sihat tanpa mengira siapakah anda!!!


Dapatkan PREMIUM BEAUTIFUL anda sekarang. Hubungi Dea di 013-3137672 untuk tempahan!




No comments:

Post a Comment