Thursday 13 December 2012

Pelbagaikan Sumber Pendapatan Anda

Andakah pendapatan anda sekarang mencukupi?
Buat masa sekarang, mungkin YA. Tapi bagaimana dengan tahun2 mendatang. Dengan kadar inflasi di Malaysia yang meningkat setiap tahun. Sedangkan kenaikan gaji setiap tahun di bawah paras yang disasarkan.
Bagaimana nak hadapi tahun2 mendatang dengan setiap kos sara hidup yang tinggi. Apatah lagi Perdana Menteri nak jadikan Malaysia negara berdaya saing yang tidak bergantung kepada subsidi kerajaan. Habislah...

MEMPELBAGAIKAN PENDAPATAN

1. PERLABURAN

1.a. Pelaburan dlm bentuk Aset - aset yang paling best utk dilaburkan adalah rumah. Bg yg berkemampuan, belilah rumah dan sewakanlah. Confirm tiap2 bulan masyuk. (pastikan kawasan yg strategik)



1.b. Pelaburan Kewangan - cari TEMPAT strategik yang boleh anda buat perlaburan.
Banyak syarikat yang menawarkan pemilikan saham. Menjadi rakan kongsi syarikat lebih menguntungkan dgn pulangan pendapatan bulanan yang konsisten.

Ramai rakyat Malaysia yang kini cekap bermain Saham. Anda juga boleh bermain saham dengan syarat anda perlulah berilmu. Saham mampu membuatkan anda berhenti makan gaji. Dan mampu menjana pendapatan yg sgt lumayan.

Melabur di ASB juga menguntungkan, namun dividennya akan anda rasa pada hujung tahun shj.

Kalau ada yang berminat nak invest pada saham syarikat, menjadi rakan kongsi syarikat dan memperoleh keuntungan bulanan yang konsistent, hubungi saya. Insyaallah saya akan bantu anda.

2. SIDE INCOME ( PENDAPATAN SAMPINGAN)

2.1. Mulakan Perniaagan Kecil - Perniagaan kebiasaannya memerlukan modal yang besar. Tetapi jika kita bijak, kita boleh mulakan perniagaan MLM. Mengapa MLM? Menerusi MLM, modal yang diperlukan untuk menjadi ahli sangat rendah, serendah RM50!. Buat promosi dan dapatkan pembeli tunai seterusnya kita akan mendapat keuntungan terus dari jualan dengan hanya berbekalkan sedikit usaha mempromosikan produk.

     Pilih syarikat MLM yang terbukti mampu meningkatkan taraf hidup ahlinya. Peniaga MLM dengan konsisten. Bukan sekadar Side Income, malahan ia mungkin mampu menjadikan hidup anda lebih selesa dan bebas dari masalah kewangan.

premium beautiful

2.2. Perniagaan melalui internet. Cuba sekali jual baju yang anda nk buang di dlm FB. Letak la harga murah2. Cer tengok, ada tak yg berminat nk beli? Tu la side income melalui internet. Promosi produk MLM anda juga boleh dilakukan melalui FB!


 

No comments:

Post a Comment